Generácia Európy
Generácia Európy
Možnosť slobodne študovať a cestovať naprieč celým svetom vníma mladá generácia ako prirodzenú vec. Mladí Slováci a Slovenky nie sú výnimkou – naša krajina dlhodobo patrí k tým z únie s najvyšším podielom mladých ľudí študujúcich v zahraničí. Momentálne je to viac ako 30-tisíc Slovákov a Sloveniek vo veku 19-26r. Pre lepšiu predstavu – to je asi 1/5 z každého ročníka.
Všetky tieto možnosti, ktoré vnímame ako niečo samozrejmé, sú do veľkej miery garantované najmä našim členstvom v EÚ.
Z viacerých prieskumov vyplýva, že mladí na Slovensku sú viac proeurópski, ako zvyšok populácie - pozitívny postoj k EÚ deklaruje až 60% z nich.
Zároveň však platí, že k volebným urnám nás mladých prichádza len málo. Pre príklad - v roku 2019 hlasovalo v eurovoľbách len 22 % voličov na Slovensku. Medzi mladými vo veku 18–24 rokov to bolo iba 9 %.
Prečo vznikla Generácia Európy?
V CHCEM TU ZOSTAŤ si uvedomujeme, aká dôležitá je aktívna účasť mladej generácie v spoločenskom a politickom živote – či už zostali doma, alebo išli študovať a pracovať von.
Práve voľby sú jedným z najdôležitejších nástrojov, cez ktoré vieme apelovať na hodnoty a témy, ktoré sú dôležité. Preto sme sa pred voľbami do europarlamentu 2024 rozhodli spustiť mobilizačnú kampaň GENERÁCIA EURÓPY.
Išlo o silnú informačnú, nestranícku a mobilizačnú iniciatívu, ktorej cieľom bolo zvýšiť volebnú účasť mladých Slovákov a Sloveniek v eurovoľbách.
Prostredníctvom silnej online kampane a offline aktivitám v regiónoch vysvetľovala mladým ľuďom, že sú to práve oni, ktorí majú budúcnosť Slovenska a Európy v rukách a preto má ich hlas vo voľbách dôležitú váhu a význam.
Do kampane sa zapojili viaceré známe osobnosti a influenceri, ktorí majú u mladých rešpekt a sú zároveň hrdí na to, že sme súčasťou EÚ. Medzi nimi boli aj hlavní ambasádori kampane – stand-up komik Jakub Gulík a Miss Slovensko 2023 Daniela Vojtásová.
A čo ďalej…
GENERÁCIA EURÓPY sa neskončila voľbami do europarlamentu. Stáva sa z nej plnohodnotný projekt platformy CHCEM TU ZOSTAŤ, ktorý chce naďalej informovať o EÚ – nie ako o vzdialenej inštitúcii v Bruseli, ale ako o organizácii, ktorej je Slovensko súčasťou.
Práve voľby sú jedným z najdôležitejších nástrojov, cez ktoré vieme apelovať na hodnoty a témy, ktoré sú dôležité. Preto sme sa pred voľbami do europarlamentu 2024 rozhodli spustiť mobilizačnú kampaň GENERÁCIA EURÓPY.
MY SME GENERÁCIOU EURÓPY!
Generálny partner
Spoznajte Index prosperity – pohľad na to, ako sa Slovensku darí a akou cestou by sa malo vydať.